I. Postanowienia ogólne
1. Niniejszy dokument, zwany dalej Regulaminem określa zasady świadczenia usługi przez Enspirion Sp. z o.o. z siedzibą w Gdańsku przy al. Grunwaldzkiej 472, wpisaną do Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000372150, NIP 583-311-78-46, z kapitałem zakładowym wpłaconym w całości w wysokości 14 507 000,00 zł, dalej zwaną Usługodawcą.
2. Usługa polega na jednorazowej analizie zużycia energii elektrycznej dla danego Obiektu Klienta oraz propozycji optymalizacji i dopasowania poboru energii elektrycznej pod kątem zwiększenia ulgi w opłacie mocowej.
3. W przypadku wprowadzenia innych usług, niż określona w ust. 2 powyżej, Regulamin znajduje zastosowanie, przy czym Usługodawca zastrzega możliwość określenia szczegółowych warunków świadczenia tych usług w regulaminach szczegółowych.
4. Usługodawca może wprowadzić odrębne regulaminy dla świadczonych przez siebie Usług, w szczególności związane z akcjami promocyjnymi („Regulaminy promocji”).
II. Definicje
1. Dane pomiarowe – zestawienie historycznego zużycia energii elektrycznej dla każdego PPE wchodzącego w skład Obiektu, przesłane przez Klienta poprzez Formularz w formacie pliku programu Excel (.xls/.xlsx). Dane pomiarowe w rozdzielczości godzinowej, obejmujące pełny rok kalendarzowy, zaczynając od ostatniego, zakończonego miesiąca przed dniem wypełnienia Formularza;
2. Formularz – formularz zgłoszeniowy dostępny na stronie https://enspirion.pl/uslugi-elastycznosci/ulga-w-oplacie-mocowej/ wymagający przesłania danych kontaktowych (imię, nazwisko, numer telefonu, adres mailowy, numer NIP) oraz załączenia Danych pomiarowych;
3. Godziny szczytowe – wybrane godziny doby przypadające na godziny szczytowego zapotrzebowania zgodnie z Art. 74 ust. 4 pkt 2 Ustawy o rynku mocy z dnia 8 grudnia 2017 r.;
4. Grupa odbiorców końcowych – jedna z czterech grup, określonych w Art. 70a Ustawy o rynku mocy z dnia 8 grudnia 2017 r., zróżnicowanych pod względem stosunku zużycia energii elektrycznej w Godzinach szczytowych do zużycia w pozostałych godzinach;
5. Klient – podmiot, który wyraził zainteresowanie Usługą świadczoną przez Usługodawcę poprzez wysłanie poprawnie wypełnionego Formularza;
6. Obiekt – pojedyncza lokalizacja podlegająca Usłudze, w której Klient wykonuje działalność gospodarczą, w zakres której wchodzi co najmniej jeden PPE;
7. Opłata mocowa – opłata pobierana przez OSD, opisana w Rozdziale 3 Ustawy o rynku mocy z dnia 8 grudnia 2017 r.;
8. OSD – Operator Systemu Dystrybucyjnego, do sieci którego przyłączony jest PPE Klienta;
9. PPE – punkt poboru energii elektrycznej, na którym Klient zamierza korzystać z Usługi;
10. Raport – plik w formacie PDF, oferowany do zakupu w przypadku stwierdzenia możliwości optymalizacji zużycia energii elektrycznej w Obiekcie podlegającym Usłudze;
11. Siła wyższa – zdarzenie niezależne od stron, zewnętrzne, niemożliwe do przewidzenia i do zapobieżenia, w szczególności wojny, katastrofy naturalne;
12. Usługa – usługa obejmująca jednorazową analizę zużycia energii elektrycznej i, jeśli w danym przypadku to możliwe, propozycję optymalizacji pod kątem uzyskania dodatkowej ulgi w opłacie mocowej;
13. Współczynnik – wielkość bezwymiarowa definiująca wysokość stawki opłaty mocowej określona w Art. 70a Ustawy o rynku mocy z dnia 8 grudnia 2017 r.;
III. Wykonanie Usługi
1. Zgłoszenie woli skorzystania z Usługi przez Klienta dokonywane jest poprzez przesłanie poprawnie wypełnionego Formularza.
2. Usługodawca dokona na własny koszt analizy przesłanych Danych pomiarowych w ciągu 5 dni roboczych od daty otrzymania Formularza oraz prześle na adres mailowy Klienta wiadomość zwrotną z informacją:
a) o braku możliwości optymalizacji zużycia – w tym przypadku Usługa zostaje zakończona na tym etapie, lub
b) o możliwej optymalizacji zużycia skutkującej zmniejszeniem kosztów opłaty mocowej – w tym przypadku zastosowanie mają dalsze zapisy Regulaminu.
3. W przypadku opisanym w ust. 2 lit. b, Klient otrzyma ofertę zakupu Raportu obejmującego:
a) zestawienie wykresów poboru energii elektrycznej przez Obiekt w rozbiciu na miesiące, wykresów poboru energii elektrycznej w Godzinach szczytowych oraz w pozostałych godzinach;
b) sumę i porównanie w ujęciu miesięcznym wartości energii elektrycznej pobieranej Godzinach szczytowych i poza nimi;
c) określenie Grupy odbiorców końcowych, do której aktualnie zaliczany jest analizowany PPE;
d) propozycję optymalizacji zużycia energii elektrycznej;
e) aktualny Współczynnik oraz wartość Współczynnika przewidywaną po zastosowaniu zaproponowanej optymalizacji;
f) aktualną wartość opłaty mocowej w rozbiciu na miesiące oraz przewidywaną kwotę po zastosowaniu zaproponowanej optymalizacji;
g) przewidywane oszczędności w skali roku możliwe do uzyskania po zastosowaniu proponowanej optymalizacji.
4. Koszt raportu każdorazowo ustalany jest indywidualnie i przedstawiany w ofercie, o której mowa w ust. 3 powyżej.
5. Po akceptacji oferty przez Klienta, Usługodawca prześle fakturę proforma z 30-dniowym terminem płatności na skrzynkę mailową podaną w Formularzu.
6. Usługodawca prześle gotowy Raport na skrzynkę mailową Klienta w ciągu 3 dni roboczych od dnia zaksięgowania wpłaty na koncie.
IV. Płatność za usługę
1. Płatność odbywa się na podstawie wystawionej faktury proforma.
2. Płatność może zostać wykonana wyłącznie przelewem bankowym na rachunek bankowy wskazany na fakturze.
3. Końcowa faktura VAT zostanie wystawiona i przesłana na adres mailowy Klienta podany w Formularzu w terminie do 15 dnia miesiąca następującego po miesiącu wysłania Raportu.
4. Wynagrodzenie za Usługę powiększone będzie o podatek od towarów i usług zgodnie z aktualnie obowiązującą stawką.
5. Na podstawie art. 106n ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r o podatku od towarów i usług
(Dz.U. z 2018 r. poz. 2174 z późn. zm.) Klient niniejszym udziela Usługodawcy akceptacji na przesłanie faktury za pomocą poczty elektronicznej, na adres podany w Formularzu.
V. Reklamacje
1. Klientowi przysługuje prawo do reklamacji wykonanej Usługi w terminie 30 dni od dnia przesłania Klientowi Raportu.
2. W przypadku stwierdzenia przez Klienta niezgodności, reklamację należy złożyć w formie elektronicznej, na adres mailowy biuro@enspirion.pl, bądź pisemnie wysyłając list na adres siedziby Enspirion Sp. z o.o. podany w rozdz. 1 ust. 1 Regulaminu.
3. Usługodawca odpowie na zgłoszenie reklamacyjne w ciągu 14 dni od daty wpłynięcia zgłoszenia akceptując je bądź odrzucając z uzasadnieniem.
4. W przypadku akceptacji zgłoszenia reklamacyjnego, Usługodawca w ciągu 14 dni roboczych od daty akceptacji zaproponuje rozwiązanie.
VI. Odstąpienie od umowy przez konsumenta
1. Klient będący konsumentem może odstąpić od umowy w terminie 14 dni od dnia zaakceptowania przez niego oferty, o której mowa w art. III ust. 5, bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów.
2. Jednakże prawo do odstąpienia od umowy wygasa najpóźniej z chwilą przesłania Klientowi Raportu, choćby nastąpiło to przed upływem 14-dniowego terminu, o którym mowa w ust. 1 powyżej.
VII. Zgody
1. Poprzez przesłanie poprawnie wypełnionego Formularza Klient wyraża zgodę na kontakt ze strony Usługodawcy z propozycją współpracy w zakresie innych usług będących w ofercie Usługodawcy.
VIII. Postanowienia końcowe
1. Propozycja optymalizacji zużycia energii elektrycznej jest jedynie sugestią wykonaną na podstawie rzeczywistego, historycznego zużycia energii elektrycznej przez Obiekt i nie może być przedmiotem jakichkolwiek roszczeń Klienta wobec Usługodawcy.
2. Propozycja optymalizacji wykonywana jest na podstawie aktualnych na dzień wykonywania Raportu zapisów Ustawy o rynku mocy oraz stawki opłaty mocowej ustalanej przez prezesa URE. W przypadku zmiany stanu prawnego lub faktycznego po dniu przesłania Klientowi Raportu Usługodawca nie jest zobowiązany do zaktualizowania Raportu.
3. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody Klienta, ewentualnie spowodowane wdrożeniem w przedsiębiorstwie propozycji opisanych z Raporcie.
4. Dla sporów między Usługodawcą a Klientem sądem właściwym będzie sąd właściwy dla siedziby Usługodawcy.